سه شنبه ۱۶ اسفند ۰۱

نكات لازم در طراحي پارتيشن اداري

نكات لازم در طراحي پارتيشن اداري

6q_d5mf.png

در دنياي متغير امروزه كسب و كارها، ايجاد فضايي دوستانه و موثر كه كاركنان در آن بتوانند از حداكثر پتانسيل خود در راستاي انجام وظايفشان استفاده كنند، امري ضروريست. طراحي هوشمندانه يك محيط كاري، نقشي موثر در ايجاد يك فضاي دوستانه و سازنده دارد.  اگر يك طراحي مدرن با يك بودجه محدود براي دفتر كار خود در نظر داريد، پارتيشن‌بندي اداري مي‌تواند انتخاب بسيار مناسبي براي شما باشد. با استفاده خلاقانه از پارتيشن اداري خواهيد توانست فضايي را كه در دست داريد به بخش‌هاي مورد نيازتان تقسيم‌بندي كنيد و درنهايت هم دكوري شيك داشته باشيد. در اين مقاله به نكاتي مي‌پردازيم كه به منظور طراحي پارتيشن اداري براي دفتر كارتان بايد در نظر بگيريد.

 

چگونه متوجه شويم به چه نوع پارتيشن بندي اداري نياز داريم؟
دلايل اصلي خود را براي انتخاب پارتيشن بندي مورد بررسي قرار دهيد.
اولين كاري كه بايد قبل از تصميم گيري در مورد اينكه كدام نوع پارتيشن بندي اداري براي شما مناسب‌تر است انجام دهيد اين است كه دقيقاً آن فضايي كه در نظر داريد به آن برسيد را مشخص كنيد.
آيا به يك فضاي خصوصي براي جلسات و قرارهاي ملاقات نياز داريد؟ يا اينكه فضايي مي‌خواهيد كه در آن كاركنان وقت استراحتشان را بگذرانند؟ يا شايد هم هردو.
به هرحال دليل شما براي انتخاب پارتيشن اداري هرچه كه باشد، بايد قبل از انتخاب كردن و طراحي پارتيشن مورد نظرتان، مطمئن شويد كه انواع مختلف پارتيشن‌هاي اداري موجود را به طور كامل بررسي كرده‌ايد. به اين منظور در ادامه به معرفي كوتاه انواع پارتيشن‌هاي اداري خواهيم پرداخت.
 
انواع مختلف پارتيشن‌هاي اداري موجود چيست؟
پارتيشن اداري قابل جداسازي
در صورت نياز به انعطاف‌پذيري، اين نوع پارتيشن انتخاب مناسبي است. پارتيشن‌هاي قابل جداشدن همچنين باعث آسان‌تر شدن نصب مجدد مي‌شوند و به راحتي مي‌توان آن‌ها را جابه جا كرد.
 
پارتيشن اداري چوبي
اگر به دنبال ايجاد فضايي با ظاهر و احساس طبيعي هستيد، پارتيشن‌هاي چوبي يك محيط اداري كاربردي و درعين حال بسيار دلپذير براي شما ايجاد خواهند كرد. پارتيشن‌هاي چوبي در انواع مختلف ساخته مي‌شوند و در عرض و ارتفاع متناسب با فضاي اداري شما در دسترس خواهند بود. پارتيشن‌هاي چوبي به راحتي با پيوندهاي داخلي 2، 3 و 4 انتخابي به يكديگر متصل مي‌شوند. آن‌ها همچنين مي‌توانند منحني يا مستقيم باشند و  براي يك طراحي اداري همه كاره با هم مخلوط شوند. پارتيشن بندي چوبي به ويژه امكانات بسيار خوبي براي اتاق‌هاي كنفرانس، سوئيت‌هاي اجرايي و اتاق‌هاي هيئت مديره، در اختيار قرار مي‌دهد.
 
پارتيشن اداري شيشه‌اي
پانل‌هاي شيشه‌اي انواع مختلفي دارند كه شامل تركيبي از پانل‌هاي يكپارچه، تك، دو جداره يا سه جداره مي‌شوند. گزينه‌هاي پانل‌هاي شيشه‌اي گسترده و متنوع هستند. براي مثال سيستم‌هاي قاب فولادي، قاب چوبي و يا گزينه‌هاي تمام ارتفاع يا نيم‌قد همراه با طيف وسيعي از سبك‌ها از جمله شيشه‌هاي مات، رنگي يا چاپي در دسترس خواهند بود.
پانل‌هاي شيشه‌اي را مي‌توان متناسب با طراحي دفتر كار شما سفارشي كرد، بنابراين، بسته به بودجهاي كه در اختيار داريد، پارتيشن‌هاي ديواري شيشه‌اي مي‌توانند يك راه حل عالي باشند. پارتيشن‌ شيشه‌اي انتخابي عالي براي تقسيم‌بندي محتاطانه خواهد بود. اين نوع پارتيشن‌ها همچنين مي‌توانند تضمين كنند كه دفتر كار شما با استفاده از نور طبيعي روشن باقي بماند.
 
پارتيشن اداري صفحه نمايش آكوستيك
يك دفتر اداري با طراحي پلان باز، از فضاي موجود استفاده زيادي مي‌كند، اما چالش‌هاي زيادي از جمله سر و صداهاي اضافي و عدم وجود حريم خصوصي را به همراه خواهد داشت. اگر دفتر كار شما نيروي خود را به حدي افزايش داده‌ است كه سر و صدا به يك مشكل اساسي تبديل شده، پارتيشن‌هاي اداري آكوستيك راه حلي براي شما خواهند بود. پارتيشن‌هاي آكوستيك همگي داراي فوم ضخيم آكوستيك بين پانل‌ها هستند تا نويزهاي يك محيط اداري را جذب كنند.
اگر پارتيشن اداري آكوستيك را انتخاب  يا طراحي مي‌كنيد، مطمئن شويد كه از بهترين متريال و با كيفيت مطابق قوانين ساختماني فعلي در آن استفاده شده باشد.
 
پارتيشن اداري ايستاده
يكي از چالش‌هاي دفاتر پلان باز، ايجاد فضايي مشترك براي كاركنان بدون ايجاد مزاحمت براي ديگران است، به ويژه اگر ديوارهاي جداكننده‌اي به منظور ايجاد اتاق‌ها تعبيه نشده باشد.
پارتيشن‌هاي اداري ايستاده براي دفاتري ايده‌آل هستند كه به دنبال راه‌حلي كم‌هزينه، منعطف و شيك با هدف ايجاد فضاهايي آرام و دوستانه براي كار كردن اعضاي تيم مي‌باشند. اگر بودجه كمي در اختيار داريد، پارتيشن‌هاي اداري ايستاده با طراحي‌هاي منعطف و متناسب با هر سبك اداري در دسترستان خواهد بود، همچنين شما مي‌توانيد اين پارتيشن‌ها را  به سرعت نصيب كنيد.
 
 
بودجه مورد نياز
قدم بعدي كه بايد در راستاي پارتيشن‌بندي اداري برداريد، تخمين بودجه مورد نيازتان خواهد بود. به طوركلي اگر در حال حاضر تجهيز كلي دفتر گزينه‌اي غيرقابل اجرا برايتان باشد، پارتيشن‌هاي اداري مي‌توانند راه حلي بسيار مقرون به صرفه‌تر به منظور تقسيم دفتر به بخش‌هاي مختلف نسبت به نصب ديوارهاي كامل و دائمي ارائه دهند. به همين ترتيب پارتيشن‌بندي اداري به اين معني مي‌باشد كه هر گونه تصميم مبني بر گسترش تيم و نيروي كار در آينده، با استفاده از پارتيشن‌هاي موقتي كه مي‌توانند به سرعت و به راحتي نصب يا جا به جا شوند، ممكن خواهد بود.
 
چگونه مطمئن شويم كه پارتيشن بندي اداري براي دفتر كارمان مناسب خواهد بود؟ 
هنگامي كه تصميم گرفتيد مسير طراحي پارتيشن اداري را براي دفتر كارتان دنبال كنيد، قدم بعدي شما اين است كه يك متخصص معتبر و با تجربه در زمين? دكوراسيون داخلي را به كار گيريد تا به شما كمك كند بفهميد چگونه فضاي اداري خود را به بهترين شكل سازماندهي و به منظور ايجاد فضاهاي جديد تقسيم‌بندي كنيد.
با انتخاب يك تيم متخصص و باتجربه خواهيد توانست به آنچه كه مي‌خواهيد برسيد و قبل از اجراي ظرحتان مجموعه‌اي از تصاوير دوبعدي و سه‌بعدي را ببنيد و فضاي مورد نظرتان را بهتر بسنجبد. هنگامي كه با طرح كلي موافقت كرديد، نوبت به انتخاب رنگ‌ها، متريال، وسايل و اتصالات خواهد شد كه بسيار سرگرم كننده و لذتبخش است. پيشنهاد مي‌شود قبل از تصميم‌گيري نهايي نمونه‌هاي زيادي را بررسي كنيد. براي اطمينان از كسب نتايج دلخواه يك تيم متخصص و باتجربه را انتخاب كنيد كه تخصصش در اين زمينه ثابت شده باشد.
در طراحي پارتيشن اداري خود همچنين از متريال باكيفيت استفاده كنيد و اين طور عمر مفيد استفاده از پارتيشن‌بندي خود را افزايش دهيد.
منبع: رويداد
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد