پنجشنبه ۱۱ اسفند ۰۱

نگاهي ويژه به اثرات درماني روغن حيواني و تاثيرات آن بر سلامتي

روغن حيواني تنوع كره روشن است كه در سنت هاي آشپزي خاورميانه و هند محبوب است. اين ماده از كره شير گاو تهيه مي شود كه تا زماني كه آب تبخير نشود با حرارت كم تصفيه مي شود و مواد جامد شير را پشت سر مي گذارد. مواد جامد در صورت لزوم از بين مي روند يا در صورت لزوم سفت مي شوند. آنچه باقي مانده فقط چربي مايع روشن است كه به عنوان روغن حيواني معروف است. از آنجا كه روغن حيواني با گرماي كم ، معمولاً زير 100 درجه درمان مي شود ، مواد مغذي بيشتري را نسبت به كره روشن شده استاندارد حفظ مي كند.

 

روغن حيواني در پشت سر هم با داروهاي گياهي به عنوان بخشي از آيورودا ، يك شكل قرن قرن از داروهاي جايگزين كه در هند انجام مي شود ، استفاده مي شود. فراتر از خواص معنوي و دارويي معتبر ، اخيراً به عنوان يك جايگزين سالم تر براي كره استاندارد ، كشش را به دست آورد. با اين حال ، در حالي كه در مطالعات علمي كه مزاياي سلامتي آن را تأييد مي كند ، افزايش يافته است ، تحقيقات بيشتري لازم است.

 

اطلاعات تغذيه اي روغن حيواني محلي

 

يك قاشق چايخوري روغن حيواني شامل:

 

  • كالري: 42
  • پروتئين: 0 گرم
  • چربي: 5 گرم
  • كربوهيدرات ها: 0 گرم
  • فيبر: 0 گرم
  • شكر: 0 گرم

 

روغن حيواني منبع خوبي از:

 

  • ويتامين A
  • ويتامين سي
  • ويتامين دي
  • ويتامين K

 

روغن حيواني همچنين منبع عالي ويتامين E. مطالعات نشان داده است كه ويتامين E داراي خواص آنتي اكسيداني قابل توجهي است. آنتي اكسيدان ها مانند ويتامين E با كاهش خطر ابتلا به سرطان ، آرتروز و آب مرواريد مرتبط هستند. ويتامين E همچنين مي تواند به كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي كمك كند.

 

مزاياي بالقوه سلامتي روغن حيواني

روغن حيواني منبع غني ويتامين ها ، آنتي اكسيدان ها و چربي هاي سالم است. در حالي كه چربي بايد در حد اعتدال مصرف شود ، مطالعات نشان مي دهد كه خوردن غذاهاي چرب مانند روغن حيواني مي تواند به بدن كمك كند تا برخي از ويتامين ها و مواد معدني ضروري را جذب كند. پخت و پز غذاهاي سالم و سبزيجات با روغن حيواني ممكن است به شما در جذب مواد مغذي بيشتر كمك كند.

قيمت روغن حيواني گاوي اصل با توجه به كيفيت آن تعيين مي شود. اما اگر به دنبال روغن حيواني محلي هستيد ، روي همين لينك كليك كنيد.

 

تحقيقات چندين مزيت بالقوه سلامتي براي مصرف روغن حيواني را پيدا كرده است:

 

اثرات ضد التهابي روغن زرد گاوي

 

در داروهاي جايگزين آيورودا ، از روغن حيواني به صورت موضعي براي درمان سوختگي و تورم استفاده شده است. در حالي كه اين از نظر علمي اثبات نشده است ، روغن حيواني حاوي بوتيرات است ، يك اسيد چرب كه خواص ضد التهابي را مي شناسد. مطالعات نشان مي دهد كه بوتيرات موجود در گه مي تواند التهاب را در بدن تسكين دهد.

 

مقابله با چاقي با روغن حيواني

 

روغن حيواني منبع قابل توجهي از اسيد لينولئيك كونژوگه يا CLA است. مطالعات نشان مي دهد كه CLA ممكن است به مبارزه با چاقي كمك كند. تحقيقات نشان مي دهد كه CLA موجود در روغن حيواني ممكن است به كاهش وزن بيش از حد كمك كند. همچنين ممكن است به كاهش توده چربي بدن در برخي افراد كمك كند.

 

تضمين سلامت قلب با روغن محلي گاوي

 

گرچه روغن حيواني سرشار از چربي است ، اما حاوي غلظت بالايي از امگا 3 اشباع نشده اشباع نشده است. اين اسيدهاي چرب سالم از يك سيستم سالم قلب و قلبي عروقي پشتيباني مي كنند. مطالعات نشان مي دهد كه استفاده از روغن حيواني به عنوان بخشي از يك رژيم غذايي متعادل مي تواند به كاهش سطح كلسترول ناسالم كمك كند.

 

جايگزين سالم براي محصولات لاكتوز

 

روغن حيواني با از بين بردن مواد جامد شير ايجاد مي شود. به همين دليل ، فقط مقادير اثري از لاكتوز و كازئين را شامل مي شود كه قندهاي شير و پروتئين هستند. روغن حيواني منبع خوبي براي چربي براي افرادي است كه لاكتوز را تحمل نمي كنند يا آلرژي لبني دارند.

 

خطرات احتمالي روغن حيواني

 

از آنجا كه روغن حيواني بسيار غني از چربي است ، شما بايد آن را به عنوان بخشي از يك رژيم متعادل در اعتدال مصرف كنيد. هنگام در نظر گرفتن بهترين انتخاب هاي رژيم غذايي براي شما با پزشك خود مشورت كنيد. موارد زير را قبل از اضافه كردن روغن حيواني به رژيم غذايي خود در ذهن داشته باشيد:

 

بيماري قلبي

 

در حالي كه روغن حيواني مي تواند به كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي در اعتدال كمك كند ، بيش از حد چربي اشباع شده مي تواند خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را بالا ببرد. افرادي كه عوامل خطر ديگري براي بيماري هاي قلبي دارند ، بايد هنگام معرفي روغن حيواني در رژيم غذايي خود احتياط كنند.

 

افزايش وزن

 

اگرچه نشان داده شده است كه CLA در روغن حيواني باعث كاهش وزن در بعضي از افراد مي شود ، اما همچنين يك غذاي پر كالري و غني از چربي است. عليرغم فوايد سلامتي آن ، مصرف بيش از حد غرق مي تواند منجر به افزايش وزن و افزايش خطر چاقي شود.

 

فروش روغن حيواني

 

فروش روغن حيواني يا فروش روغن كرمانشاهي درجه يك فقط در فروشگاه هايي كه توليد خانگي و غير صنعتي دارند، صورت مي گيرد. پس از شما دعوت مي كنيم براي خريد روغن حيواني روي همين لينك كليك كنيد.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد