دوشنبه ۲۸ آبان ۰۳

نرخ كليك (CTR) چيست؟

نرخ كليك (CTR) چيست؟

در بازاريابي آنلاين، نرخ كليك يا به اختصار CTR، يك شكل كليدي است كه رابطه بين تعداد نمايش‌ها و تعداد كليك‌ها بر روي يك رسانه تبليغاتي يا يك لينك را توصيف مي‌كند.

 

هر چه CTR بيشتر باشد، كاربران بيشتري روي يك تبليغ يا لينك كليك مي كنند. CTR در SERP ها نقش مهمي در بهينه سازي موتورهاي جستجو دارد.

 

چه عبارتي را مي توان از CTR به دست آورد؟

 

نرخ كليك يك معيار مهم است كه مي تواند براي اندازه گيري عملكرد استفاده شود. بين دو كاربرد متفاوت تمايز قائل شد

 

            CTR در بازاريابي آنلاين: نرخ كليك نشان مي دهد كه چند بار بر روي يك تبليغ يا پيوند نسبت به تعداد نمايش ها كليك مي شود. اگر نرخ كليك روي يك تبليغ (نرخ كليك روي لينك خبرنامه در ايميل ماركتينگ) بالا باشد، مي توان فرض كرد كه تبليغ محبوب است يا موضوع در خبرنامه جذاب است. سپس CTR بايد در رابطه با تبديل ها تنظيم شود.

 در تجارت الكترونيك، CTR به تنهايي مرتبط نيست، بايد در رابطه با سرنخ ها يا فروش هايي كه يك فروشگاه از طريق صفحه فرود ايجاد مي كند، قرار گيرد.

            CTR در بهينه سازي موتورهاي جستجو: نرخ كليك روي يك قطعه در نتايج جستجو در نتايج موتورهاي جستجو مانند گوگل، بينگ يا ياهو براي سئو مرتبط است.

 هرچه CTR بيشتر باشد، احتمالاً قطعه بهينه‌سازي بهتري خواهد داشت. با اين حال، اگر بسياري از كاربران از صفحه فرود به نتايج جستجو برگردند، اين منجر به نرخ پرش بالا مي شود - مشابه CTA.

 

مقادير براي نرخ كليك بالا چيست؟

 

هيچ تعريف واحدي از آنچه كه CTR متوسط ??را تشكيل مي دهد وجود ندارد. در سئو با مهدي نجاري مقادير كاملاً متفاوت است. اين تعريف يكنواخت است كه تعداد نمايش ها بر تعداد كليك ها تقسيم مي شود تا CTR تعيين شود.

 

  1. نرخ كليك براي تبليغات نمايشي: CTR براي تبليغات كلاسيك در بخش نمايش حدود 0.1 درصد است. اين بدان معني است كه تنها هر 1000 امين نمايش منجر به يك كليك مي شود.
  2. نرخ كليك براي تبليغات گوگل: با 0.35 درصد، نرخ كليك براي تبليغات گوگل كمي بيشتر از بنرهاي تبليغاتي كلاسيك شبكه هاي بزرگ است. دليل اين امر بدون شك اين است كه Google Ads در وب سايت هاي كوچكتر و خاص نيز نمايش داده مي شود و تبليغات گوگل در درجه اول بر اساس زمينه نمايش داده مي شود. تبليغات گوگل كه مبتني بر كلمات كليدي هستند و در نتايج جستجو نمايش داده مي شوند، به دليل نزديكي متني تبليغات به عبارت جستجو، مي توانند نرخ كليك بالاتري نسبت به تبليغات معمولي داشته باشند.
  3. نرخ كليك براي تبليغات فيس بوك: طبق WordStream، ميانگين نرخ كليك براي تبليغات فيس بوك 0.9 درصد است - و بنابراين به طور قابل توجهي بيشتر از تبليغات نمايش عمومي يا تبليغات گوگل است.
  4. نرخ كليك در بازاريابي ايميلي: نرخ باز شدن يا كليك در خبرنامه به ارزش هاي خاص صنعت بستگي دارد. به عنوان يك قانون كلي، نرخ باز 30 درصد و نرخ كليك 10 درصد نشان دهنده يك CTR خوب است.

 

اهميت CTR در بازاريابي آنلاين چيست؟

 

هركسي كه يك كمپين بازاريابي پولي در گوگل ادز براي كلمات كليدي خاص راه‌اندازي كند، از CTR به عنوان يك كليد مهم استفاده مي‌كند. اگر نسبت بين نمايش و كليك بالا باشد، به نظر مي‌رسد كه آگهي به خوبي توسط كاربران مورد استقبال قرار مي‌گيرد و سپس قطعه به‌طور مناسب بهينه‌سازي مي‌شود.

 همين امر در مورد بازاريابي ايميلي نيز صدق مي كند: با كمك شاخص عملكرد CTR، جذابيت يك خبرنامه براي گروه هدف قابل اندازه گيري است.

 

با اين حال، CTR هميشه بايد در رابطه با نرخ تبديل مشاهده شود كه مربوط به فروشگاه‌هاي آنلاين يا وب‌سايت‌هاي وابسته است.

بنابراين اگر حدود 100 كاربر براي 10000 نمايش روي تبليغ كليك كنند، نرخ كليك 1 درصد است. با اين حال، اگر تنها 2 نفر از اين 100 كاربر يك تراكنش را انجام دهند و به فروش يا سرنخ تاييد شده منجر شوند، CTR تنها 0.02 درصد است. اين مقدار بايد با هزينه هر كليك (CPC) و اهداف اعلام شده شركت مقايسه شود.

 

اهميت CTR براي بهينه سازي موتورهاي جستجو چيست؟

 

نرخ كليك نه تنها در بازاريابي آنلاين و محتوا، بلكه براي بهينه سازي موتورهاي جستجو نيز مرتبط است. نرخ كليك يك شكل كليدي است كه نشان مي دهد آيا يك نتيجه ارگانيك در مقايسه با موقعيت آن در نتايج جستجو به خوبي يا ضعيف كليك شده است.

 

با اين حال، نرخ كليك نيز بايد در اينجا در رابطه با نرخ پرش و زمان در سايت ديده شود. به عنوان مثال، اگر قطعه چيزي متفاوت از آنچه صفحه فرود مي تواند ارائه دهد، وعده دهد، بازديدكنندگان وب سايت به سرعت به نتايج جستجو برمي گردند و بنابراين از نرخ پرش بالاتر، زمان كم در سايت و در نتيجه سيگنال هاي منفي كاربر اطمينان حاصل مي كنند.

 

 

چگونه مي توان CTR را در SEO يا SEA بهينه كرد؟

 

            سئو: گزينه هايي براي بهينه سازي CTR هاي SERP شامل تغيير توضيحات متا يا يكپارچه سازي ريچ اسنيپت ها است. علاوه بر اين، دقت قطعه را مي توان با محتواي صفحه فرود تنظيم كرد.

            SEA: يك كمپين در بازاريابي آنلاين را مي توان با در نظر گرفتن CTR بهينه كرد. اگر نرخ كليك كمتر از انتظارات (استاندارد) باشد، هدف گذاري براي تبليغ را مي توان تنظيم كرد يا آگهي يا بنر را مي توان تغيير مكان داد.

 

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11240481

https://independent.academia.edu/PasteJerin79

http://edu.fudanedu.uk/user/lacyraley2/

http://fudanedu.uk/user/lacyraley2/

http://ict-edu.uk/user/lacyraley2/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=7747c430-cd70-4bd1-9980-c1f137b7727c

https://ez***.cityu.edu.hk/login?url=http://kabodseo.ir

http://entrance-exam.net/forum/members/lacyraley2.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:LacyRaley2

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد